mfb
Kayıtlı Üye
- Katılım
- 15 Eyl 2009
- Mesajlar
- 1,332
Herşey bu gizemli resimle başlamıştı...
PlayStation 3 Gran Turismo 5'in çıkışı için vites yükseltirken, Real Driving Simulator'ın (Gerçek Sürüş Simülatörü) prestijli tarihinde gezintiye çıkın.
1998 yılında, PlayStation'daki orijinal Gran Turismo'nun Avrupa'daki kutusunun üzerinde örtüyle kaplı gizemli bir süper araba resmi bulunuyordu. Kısa süre içinde dünya, örtünün altında olanın sürüş türünü ultra gerçekçi grafikler ve kullanımla yeniden tanımlayan, PlayStation tarihinin en başarılı serisinin başlangıcı olduğunu keşfetti. Real Driving Simulator (Gerçek Sürüş Simülatörü) doğmuştu.
O dönemde yarış oyunlarının arcade ve simülasyon olmak üzere iki ayrı kategorisi bulunuyordu; bu kategoriler sırasıyla heyecana ve gerçekçiliğe odaklanıyordu. Tamamen ayrı iki modda her iki kategoriye de yer veren Gran Turismo'da seçebileceğiniz yaklaşık 200 araba yer alıyordu. Bu sayı, zamanın yarış oyunlarının çok ötesindeydi.
Simulation Mode bir yarış sürücüsünün hayatını baştan yaratıyordu, hatta oyuncu bazı etkinliklerde yarışabilmek için farklı sınıflardan yarış ehliyetleri almak zorundaydı. Gran Turismo'nun para birimi olan kredilerle dünyanın en lüks arabaları alınabiliyor ve bunları pistlere hazırlayacak yeni parçalar edinilebiliyordu. Böylesine bir ayrıntı seviyesi hiç görülmemişti ve kısa süre içinde Gran Turismo hem oyun dünyasının hem de gerçek yarış dünyasının tüm dikkatini kendine çekti.
Sürüş deneyiminin evrimi
İki yıl sonra çıkan Gran Turismo 2 orijinal oyunun oynanışının ana öğelerini temel alıyor ve araba sayısını 650'ye çıkarıyordu. Koleksiyonun itibarı, serinin yaratıcısı olan, hem klasik hem de yeni arabalarda uzman olarak kabul edilen ve geliştirici Polyphony Digital ile araba üreticilerinin arasındaki bağı vurgulayan Kazunori Yamauchi'nin gayretleriyle güçlendi.
Yamauchi durumu, "Gran Turismo'da bizim için üreticilerle ilişkiler daima çok önemli olmuştur," sözleriyle açıklıyor. "Bunun sebebi de oyunda yer verdiğimiz arabaların insanlara açık olması. Gran Turismo her zaman oyun endüstrisinin dışındaki dünyayla iletişim kurmaya çalışır. Oyunun evriminin devam ettirilmesinde bizi etkileyecek ve gerekenleri bize sunacak yeni yaratıcı motivasyona ve sezgiye sahip olmak için bunu yapmaya devam edeceğiz."
2000 yılında PlayStation 2 Avrupa'ya geldiğinde, tüm dünya Polyphony'nin bu yeni ve daha güçlü donanımla ne yapacağını merak ediyordu. İzleyenlerin gerçek bir yarış değil de video oyunu izlediklerine inanmakta güçlük çektiği Gran Turismo 3: A-Spec ile bir yıl sonra tüm sorular yanıtlanmış oldu.
Oyunda 150 araba bulunuyordu. Araba sayısının önceki oyunlara göre azalmasının sebebi, ulaşılan gerçekçiliğin seviyesi ve her bir arabanın en ince ayrıntılarının yakalanması için gereken süreydi. Ancak bu sayı Gran Turismo hayranları için yeterliydi, zira motor sporları daha önce hiçbir oyunda bu kadar ayrıntılı ele alınmamıştı.
Hız kesmeden
Gran Turismo 4 çıkmadan önce piyasaya sürülen Gran Turismo 4 Prologue, asıl oyunun nasıl olacağı hakkında bir fikir veriyordu. 2005 yılında çıkan tam oyun 80 üreticinin 700'den fazla aracını barındırıyordu ve 1886 Daimler Motor Carriage'dan 2022 yılının konsept arabalarına kadar pek çok farklı arabaya ev sahipliği yapıyordu.
Oyunla birlikte gelen B-Spec oyun modu, oyuncuları sürücü koltuğundan alıp yarış yöneticisi koltuğuna oturtuyor ve sürücünün ne zaman gaza basacağına, ne zaman sollama yapacağına ve ne zaman pit stop'a gireceğine karar vermelerini istiyordu. Bir başka yenilik de Licence Test görevlerine benzeyen ve öndeki aracın arkasındaki hava akımından faydalanma gibi özel yarış öğelerini konu alan sürüş görevleriydi.
Gran Turismo 4'ün sınırlı sürümü PS2'nin Ağ Oyunu özelliklerini kullanırken, Avrupa'daki Gran Turismo oyuncuları ilk çevrimiçi yarışlarına 2008 yılında, PlayStation 3'teki Gran Turismo 5 Prologue ile PlayStation Network üzerinden başladı. Bu, serinin çevrimiçi yarış, liderlik tabloları ve oyuncuların motor sporları programlarını oyun içinden izlemelerine izin veren GT-TV gibi ağ özellikleriyle birlikte gelen ilk oyunuydu.
Kozunuzu pistlerde paylaşın
Gran Turismo 5 Prologue ayrıca Lucas Ordonez adındaki potansiyel bir yıldızı ortaya çıkardı. Avrupa'daki en hızlı GT oyuncularını arayan GT Academy'nin galibi ödül olarak yarış ehliyetlerini aldı, 24 saatlik Dubai Endurance Race'te yarıştı ve en sonunda profesyonel bir yarış sürücüsü oldu. GT Academy Yamauchi için özellikle gururlandırıcı bir an: "İlk kez sürüş simülatörü geliştirmeye başladığımda bunu düşlüyordum ve bir gün gerçekleşeceğinden emindim. Bu rüyanın 2008 GT Academy adıyla hayat bulması heyecan verici bir deneyimdi."
Real Driving Simulator (Gerçek Sürüş Simülatörü) dünyanın dört bir yanındaki insanlara evlerinden yarışma fırsatı sunarken, Polyphony Digital 2009 yılında PSP'deki Gran Turismo ile şerit değiştirdi. Taşınabilir eğlence sistemine hızla giriş yapan oyunda 800'den fazla araba modeli, 35 pist, Ad Hoc Modu ile çok oyunculu yarış ve oyuncular arası araba değiş tokuşu yer alıyor, PSP sahipleri gerçek sürüş deneyiminin derinliği ve heyecanıyla tanışıyordu.
Yeni bir endüstri standardına giden yol
Şimdi Gran Turismo 5 ile Real Driving Simulator (Gerçek Sürüş Simülatörü) bir başka PlayStation nesline daha araba kullanmayı öğretiyor. Binden fazla araba, 20 çarpıcı konum, Stereoscopic 3D desteği ve yepyeni oyun motoruyla görünüm ve oynanış hiç olmadığı kadar iyi. Konuyla ilgili olarak Yamauchi, "Oyunlarımız için her zaman yüksek hedefler ve fikirler belirlemişizdir," diyor. "Hedeflerimize ulaşıp beklentilerimizi karşıladığımız müddetçe yeni endüstri standardını belirleyeceğinden eminim."
Resmi sitesinden alıntıdır...
Gran Turismo 1'in intro'su "onunla bu introyla tanışmıştık açıkcası bu video beni benden alıyodu o zamanlar oyunu her açtığımda sıkılmadan izlerdim '1998'"
GranTurismo2'nin introsu "gt artık çoğu kişinin haytında çok büyük yer kaplıyordu ve gt2 bize çok seviceğimiz bir müzik ve introsuyla hayatımızdaki yeni yerini almıştı"
Granturismo3'ün intro'su "çıktığını ilk duyduğumda yine bi heyecan kaplamıştı içimi ama malesef o zaman ps2'im yoktu oyüzden onunla tanışmamız biraz geç olmuştu bi arkadaşımın almasıyla tanışmıştık ama bana 1-2'deki duyguyu hissettirememişti "
Gran Turismo4'ün intro'su "gt3'e göre çok çok daha başarılıydı ama nedense bana yine gt 1ve 2'deki duyguyu hissteremiyordu yinede emsallerinin içinde en iyisiydi"
Gran Turismo5'in introsu " introsuyla heşeyiyle bunun daha farklı bir havası ve çok hoş bu arada Gt5 bana kendini çok ama çok sevdirdi kesinlikle şu ana kadar ki en iyisi diyebilirim(emsallerininde tabiki )"
ve bu da bonus olsun gt2'nin introsunda da bulunan müziğin klibi en sevdiğim kliplerden biridir
PlayStation 3 Gran Turismo 5'in çıkışı için vites yükseltirken, Real Driving Simulator'ın (Gerçek Sürüş Simülatörü) prestijli tarihinde gezintiye çıkın.
1998 yılında, PlayStation'daki orijinal Gran Turismo'nun Avrupa'daki kutusunun üzerinde örtüyle kaplı gizemli bir süper araba resmi bulunuyordu. Kısa süre içinde dünya, örtünün altında olanın sürüş türünü ultra gerçekçi grafikler ve kullanımla yeniden tanımlayan, PlayStation tarihinin en başarılı serisinin başlangıcı olduğunu keşfetti. Real Driving Simulator (Gerçek Sürüş Simülatörü) doğmuştu.
O dönemde yarış oyunlarının arcade ve simülasyon olmak üzere iki ayrı kategorisi bulunuyordu; bu kategoriler sırasıyla heyecana ve gerçekçiliğe odaklanıyordu. Tamamen ayrı iki modda her iki kategoriye de yer veren Gran Turismo'da seçebileceğiniz yaklaşık 200 araba yer alıyordu. Bu sayı, zamanın yarış oyunlarının çok ötesindeydi.
Simulation Mode bir yarış sürücüsünün hayatını baştan yaratıyordu, hatta oyuncu bazı etkinliklerde yarışabilmek için farklı sınıflardan yarış ehliyetleri almak zorundaydı. Gran Turismo'nun para birimi olan kredilerle dünyanın en lüks arabaları alınabiliyor ve bunları pistlere hazırlayacak yeni parçalar edinilebiliyordu. Böylesine bir ayrıntı seviyesi hiç görülmemişti ve kısa süre içinde Gran Turismo hem oyun dünyasının hem de gerçek yarış dünyasının tüm dikkatini kendine çekti.
Sürüş deneyiminin evrimi
İki yıl sonra çıkan Gran Turismo 2 orijinal oyunun oynanışının ana öğelerini temel alıyor ve araba sayısını 650'ye çıkarıyordu. Koleksiyonun itibarı, serinin yaratıcısı olan, hem klasik hem de yeni arabalarda uzman olarak kabul edilen ve geliştirici Polyphony Digital ile araba üreticilerinin arasındaki bağı vurgulayan Kazunori Yamauchi'nin gayretleriyle güçlendi.
Yamauchi durumu, "Gran Turismo'da bizim için üreticilerle ilişkiler daima çok önemli olmuştur," sözleriyle açıklıyor. "Bunun sebebi de oyunda yer verdiğimiz arabaların insanlara açık olması. Gran Turismo her zaman oyun endüstrisinin dışındaki dünyayla iletişim kurmaya çalışır. Oyunun evriminin devam ettirilmesinde bizi etkileyecek ve gerekenleri bize sunacak yeni yaratıcı motivasyona ve sezgiye sahip olmak için bunu yapmaya devam edeceğiz."
2000 yılında PlayStation 2 Avrupa'ya geldiğinde, tüm dünya Polyphony'nin bu yeni ve daha güçlü donanımla ne yapacağını merak ediyordu. İzleyenlerin gerçek bir yarış değil de video oyunu izlediklerine inanmakta güçlük çektiği Gran Turismo 3: A-Spec ile bir yıl sonra tüm sorular yanıtlanmış oldu.
Oyunda 150 araba bulunuyordu. Araba sayısının önceki oyunlara göre azalmasının sebebi, ulaşılan gerçekçiliğin seviyesi ve her bir arabanın en ince ayrıntılarının yakalanması için gereken süreydi. Ancak bu sayı Gran Turismo hayranları için yeterliydi, zira motor sporları daha önce hiçbir oyunda bu kadar ayrıntılı ele alınmamıştı.
Hız kesmeden
Gran Turismo 4 çıkmadan önce piyasaya sürülen Gran Turismo 4 Prologue, asıl oyunun nasıl olacağı hakkında bir fikir veriyordu. 2005 yılında çıkan tam oyun 80 üreticinin 700'den fazla aracını barındırıyordu ve 1886 Daimler Motor Carriage'dan 2022 yılının konsept arabalarına kadar pek çok farklı arabaya ev sahipliği yapıyordu.
Oyunla birlikte gelen B-Spec oyun modu, oyuncuları sürücü koltuğundan alıp yarış yöneticisi koltuğuna oturtuyor ve sürücünün ne zaman gaza basacağına, ne zaman sollama yapacağına ve ne zaman pit stop'a gireceğine karar vermelerini istiyordu. Bir başka yenilik de Licence Test görevlerine benzeyen ve öndeki aracın arkasındaki hava akımından faydalanma gibi özel yarış öğelerini konu alan sürüş görevleriydi.
Gran Turismo 4'ün sınırlı sürümü PS2'nin Ağ Oyunu özelliklerini kullanırken, Avrupa'daki Gran Turismo oyuncuları ilk çevrimiçi yarışlarına 2008 yılında, PlayStation 3'teki Gran Turismo 5 Prologue ile PlayStation Network üzerinden başladı. Bu, serinin çevrimiçi yarış, liderlik tabloları ve oyuncuların motor sporları programlarını oyun içinden izlemelerine izin veren GT-TV gibi ağ özellikleriyle birlikte gelen ilk oyunuydu.
Kozunuzu pistlerde paylaşın
Gran Turismo 5 Prologue ayrıca Lucas Ordonez adındaki potansiyel bir yıldızı ortaya çıkardı. Avrupa'daki en hızlı GT oyuncularını arayan GT Academy'nin galibi ödül olarak yarış ehliyetlerini aldı, 24 saatlik Dubai Endurance Race'te yarıştı ve en sonunda profesyonel bir yarış sürücüsü oldu. GT Academy Yamauchi için özellikle gururlandırıcı bir an: "İlk kez sürüş simülatörü geliştirmeye başladığımda bunu düşlüyordum ve bir gün gerçekleşeceğinden emindim. Bu rüyanın 2008 GT Academy adıyla hayat bulması heyecan verici bir deneyimdi."
Real Driving Simulator (Gerçek Sürüş Simülatörü) dünyanın dört bir yanındaki insanlara evlerinden yarışma fırsatı sunarken, Polyphony Digital 2009 yılında PSP'deki Gran Turismo ile şerit değiştirdi. Taşınabilir eğlence sistemine hızla giriş yapan oyunda 800'den fazla araba modeli, 35 pist, Ad Hoc Modu ile çok oyunculu yarış ve oyuncular arası araba değiş tokuşu yer alıyor, PSP sahipleri gerçek sürüş deneyiminin derinliği ve heyecanıyla tanışıyordu.
Yeni bir endüstri standardına giden yol
Şimdi Gran Turismo 5 ile Real Driving Simulator (Gerçek Sürüş Simülatörü) bir başka PlayStation nesline daha araba kullanmayı öğretiyor. Binden fazla araba, 20 çarpıcı konum, Stereoscopic 3D desteği ve yepyeni oyun motoruyla görünüm ve oynanış hiç olmadığı kadar iyi. Konuyla ilgili olarak Yamauchi, "Oyunlarımız için her zaman yüksek hedefler ve fikirler belirlemişizdir," diyor. "Hedeflerimize ulaşıp beklentilerimizi karşıladığımız müddetçe yeni endüstri standardını belirleyeceğinden eminim."
Resmi sitesinden alıntıdır...
Gran Turismo 1'in intro'su "onunla bu introyla tanışmıştık açıkcası bu video beni benden alıyodu o zamanlar oyunu her açtığımda sıkılmadan izlerdim '1998'"